Zespół Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych
- jest placówką publiczną, w której realizowane jest wczesne wspomaganie rozwoju dzieci, kształcenie i wychowanie dzieci i młodzieży: z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim, z autyzmem, z niepełnosprawnościami sprzężonymi (z dysfunkcjami narządów ruchu, wzroku, słuchu).
- pracujemy w oparciu o Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne, opracowane dla każdego ucznia przez zespół nauczycieli i specjalistów, po dokonaniu wielospecjalistycznej diagnozy funkcjonalnej. Indywidualny Program Edukacyjno - Terapeutyczny uwzględnia zalecenia zawarte w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego oraz jest dostosowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia.
- zapewniamy współpracę z rodzicami ukierunkowaną na osiągnięcie spójności oddziaływań w zakresie edukowania i wychowania dzieci.
- gwarantujemy spokojną, bezpieczną atmosferę w kameralnych warunkach.
http://konferencja.zssipo.radom.pl/informacje/o-zssipo.html#sigFreeId2dc42d8c01
W szkole funkcjonują:
- Oddziały dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim realizujące grupowe i indywidualne zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze,
- Publiczna Szkoła Podstawowa nr 16 Specjalna im. Św. Brata Alberta
- kształcenie zintegrowane
- klasy IV – VIII
- (klasy I – III)
- Publiczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy im. Św. Brata Alberta o trzyletnim okresie nauczania.
- nauczanie indywidualne realizowane w każdej z powyższych typów szkół (zgodnie z orzeczeniami PPP.)
W ZSSiPO pracuje wysoko wyspecjalizowana kadra z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną.
Pracę dydaktyczno - wychowawczą opieramy o znane w światowej oligofrenopedagogice metody:
- metodę nauczania funkcjonalnego,
- metodę dobrego startu,
- elementy metody behawioralnej,
- metodę rozwijania pojęć matematycznych E. Gruszczyk- Kolczyńskiej,
- metodę F. Affolter,
- kinezjologię edukacyjną P. Dennisona,
- program rozwoju percepcji wzrokowej M. Frostig,
- programy aktywności M.Ch. Knillów,
- alternatywne metody komunikacji PCS - alternatywne metody komunikacji: piktogramy, program rozwoju komunikacji Makaton.
Posiadamy bardzo bogatą ofertę zajęć rewalidacyjnych:
- terapia logopedyczna,
- gimnastyka korekcyjna,
- terapia integracji sensorycznej,
- Ruch Rozwijający metodą Weroniki Sherborne,
- muzykoterapia,
- glottodydaktyka,
- trening słuchowy metodą A. Tomatisa,
- wspomaganie rozwoju intelektualnego,
- terapia zajęciowa,
- usprawnianie widzenia
- i inne w zależności od potrzeb uczniów
Rozwijanie zainteresowań uczniów odbywa się na różnorodnych zajęciach pozalekcyjnych, których oferta ciągle jest poszerzana. Obecnie prowadzimy:
- koło muzyczne,
- koło teatralne,
- koło plastyczne,
- koło ekologiczno – przyrodnicze,
- koło turystyczne,
- koło promocji zdrowia,
- zajęcia sportowe,
- zajęcia na basenie,
- sekcja „Tęcza II” Olimpiad Specjalnych,
Szkoła mieści się w nowym, funkcjonalnym, nowoczesnym budynku posiadającym:
- podjazd dla wózków inwalidzkich,
- własny parking,
- windę,
- stołówkę,
- łazienki i toalety przystosowane dla osób poruszających się na wózkach,
- sale lekcyjne dobrze wyposażone w odpowiednie, specjalistyczne pomoce dydaktyczne,
- biblioteka
- gabinet pedagoga i psychologa,
- salę do zajęć z zakresu terapii integracji sensorycznej i gimnastyki korekcyjnej.
- gabinet logopedyczny, wyposażony w sprzęt komputerowy i nowoczesne programy multimedialne,
- sale do rewalidacji indywidualnej,
- pracownie kuchenne,
- pracownie do zajęć plastycznych i technicznych,
- pracownię do terapii metodą Tomatisa,
- salę doświadczania świata,
- gabinet rehabilitanta,
- gabinet pielęgniarki szkolnej
- pracownię do terapii Biofeedback
Świetlica szkolna czynna jest
od poniedziałku do piątku w godzinach:
poniedziałek - czwartek - w godz. 7.00 - 17.00
piątek w godz. 7.00 - 16.40